onsdag 14 juli 2010

them 'gators an' vampires. an' brad pitt

nu backar jag bandet ett par dagar bakåt i tiden till träsmarkerna i new orleanstrakten. jag måste ju visa att jag har överlevt en nära-krokodil-upplevelse.

swamp outside of new orleans

mp outside of new orleans

vår ciceron captain dan var uppvuxen i träsket och gillade att mata krokodiler med marshmallows, som han påstod var ofarliga för dem. jag måste nog googla det där lite tror jag.

swamp outside of new orleans

han påstod också att scener i "interview with a vampire" och "oh, brother, where art thou" spelades in här. och att han bodde granne med brad pitt. det ska jag nog också googla lite på ...

new orleans

sedan åkte vi bakvägen, via den hyfsat kriminella stadsdelen treme, in till new orleans och en snabbvisit i french quarters.

new orleans

new orleans

utkanterna av staden är fortfarande rätt slitna efter katrina och bourbon street påminde om en finlandsfärja men på andra ställen var det fint som i ett dockskåp. en annan sak som var fin var att de kunde brygga en rejäl kopp kaffe istället för kaffevattnet som vanligen serveras. så varsin kaffe fick det bli innan vi sa hej då och drog vidare västerut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar